افزایش اشتیاق دانش آموزان در برگزاری کلاس آنلاین

کلاس آنلاین

امروزه برگزاری کلاس های آنلاین و شرکت در دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین بسیار مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و در عین حال بسیاری از دانشجویان نیز از این نوع آموزش حمایت می‌کنند. اما در کنار این اشتیاق، گروهی هستند که تمایل چندانی برای شرکت در کلاس های آنلاین ندارند. با این گروه از افراد چگونه باید روبرو شد؟! به عبارت دیگر چگونه می‌توان بذر اشتیاق را در وجود محصلین پروراند؟ در این متن می‌خواهیم به چند نکته ساده اما کلیدی اشاره کنیم تا دانش آموزان را پای سیستم آنلاین بنشانید.

یکی از مهم‌ترین نکات این است که کلاس آنلاین نباید فقط سرگرم کننده باشد بلکه باید جذاب نیز باشد. به همین منظور به چند نکته ساده توجه کنید:

از ارائه کل دروس به صورت پاورپوینت بپرهیزید، دانش آموزان دوست دارند گهگاه خودتان را ببینند و به صورت دوستانه با شما ارتباط داشته باشند. برگزاری کلاس آنلاین باید باعث شود محیط دوستانه میان دانش آموزان و مدرس حفظ شود.

در برخی دروس که این امکان وجود دارد تا به صورت عملی به ارائه درس بپردازید. از این موضوع غافل نشوید! در برخی دروس این امکان وجود دارد که از دانش آموز بخواهید از جای خود بلند شود و محلی از اطراف منزل یا حتی باغچه اطراف خانه را به اشتراک بگذارد. نگه داشتن دانش آموزان پشت سیستم بدون انجام هیچگونه فعالیتی او را از شرکت در دوره‌های آموزشی بی میل خواهید کرد.

می‌توانید از پلتفرم های اجتماعی محبوب میان دانش آموزان کمک بگیرید و یک لینک آموزشی را با آنها به اشتراک بگذارید. از دانش آموزان بخواهید به لینک رفته و هر آنچه را که می‌بینند و یا میشنوند با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

اگر جزو مدرسینی هستید که با نرم افزارهای آنلاین آشنایی چندانی ندارند از یک متخصص بخواهید در طول برگزاری کلاس در کنارتان باشد تا در صورت لزوم بتواند شما را در برطرف کردن مشکل احتمالی راهنمایی کند.

در صورتی که می‌خواهید نمونه یک دوره آموزشی کاربردی را ببینید با دوره بذر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.